Utleieregler
for leietakere av Austrått Bydelshus
Store festsal
(sist oppdatert 27.08.2023)
Leietaker er ansvarlig for ro og orden i henhold til politivedtekter for Sandnes Kommune. Vinduer og dører må holdes lukket, samt unngå støy utenfor i forbindelse med røykepauser og avslutning av arrangement.
Ansvarlig leietaker skal være minst 25 år.
Leietaker er ansvarlig for å bli kjent med lokalets utforming, rømningsveier og slukkeutstyr. Misbruk av slukkeutstyr og / eller hjertestarter skal erstattes i sin helhet av leietaker. Brannvarslere skal aldri fjernes eller tildekkes.
Det skal være minst 1 ansvarlig og edru voksen som har ansvar for å ivareta sikkerhet underveis i arrangementet, herunder påse at farlige situasjoner ikke oppstår (f.eks. bruk av levende lys), evakuere lokalene i tilfelle brann og kontakte brannvesen og / eller politi ved behov.
Selskap avsluttes senest kl 02.00, og det skal da være ro i og utenfor lokalet
Ved lukkede private selskap (for eksempel bryllup, bursdagsselskap, fest) kan det nytes alkohol, forutsatt at deltakerne selv har med seg drikkevarer. Det er ikke tillatt å selge alkohol.
Leietakere som ønsker å servere eller selge alkohol, må søke om, og få innvilget, ambulerende skjenkebevilling. Slik søknad sendes til Sandnes kommune på eget skjema som fås ved henvendelse til kommunen.
Det er ikke tillatt, under noen omstendigheter, at personer under 18 år inntar alkohol i bydelshuset.
Før selskap bør leietaker gå gjennom lokalet og fasiliteter / utstyr. Eventuelle feil / mangler må meldes skriftlig til utleier
Lokalet skal være klargjort for vasking når det forlates. Dette innebærer at alt tomgods, søppel og så videre fjernes fra lokalet
Området utenfor skal sees over, og flasker, søppel etc skal fjernes
All medbrakt mat/drikkevarer, pynt og søppel skal fjernes fra lokalet.
Kjøkken skal være grundig rengjort, og alt av dekketøy skal være vasket og satt tilbake i skuffer/skap.
Bord, stoler og øvrig inventar skal settes tilbake slik det stod da man ankom lokalet, og gulvene skal være feid og klar for utvask. Bordene vaskes over og stolene settes opp.
Søl på gulv må tørkes opp umiddelbart for å forhindre at gulvet blir ødelagt.
Ved flytting av bord, må disse løftes for at gulvet ikke skal bli ødelagt.
Alle tape-rester o.l som er brukt til å feste gjenstander på vegger/gulv/tak/bord/etc skal fjernes etter bruk.
Evt. knust servise / skader skal meddeles utleier skriftlig påfølgende dag.
Kontroller at alle vinduer og dører er lukket og låst før lokalet forlates
Utleieregler
for leietakere av Austrått Bydelshus
Lille festsal
(sist oppdatert 27.08.2023)
Leietaker er ansvarlig for ro og orden i henhold til politivedtekter for Sandnes Kommune. Vinduer og dører må holdes lukket, samt unngå støy utenfor i forbindelse med røykepauser og avslutning av arrangement.
Ansvarlig leietaker skal være minst 25 år.
Leietaker er ansvarlig for å bli kjent med lokalets utforming, rømningsveier og slukkeutstyr. Misbruk av slukkeutstyr og / eller hjertestarter skal erstattes i sin helhet av leietaker. Brannvarslere skal aldri fjernes eller tildekkes.
Det er ikke tillatt å fjerne sikkerhetskopper og åpne dørene til Austråtthallen, med mindre det oppstår en situasjon som gjør at lokalet må evakueres. Brudd på dette vil bli krevd erstattet fra leietaker.
Det skal være minst 1 ansvarlig og edru voksen som har ansvar for å ivareta sikkerhet underveis i arrangementet, herunder påse at farlige situasjoner ikke oppstår (f.eks. bruk av levende lys), evakuere lokalene i tilfelle brann og kontakte brannvesen og / eller politi ved behov.
Selskap avsluttes senest kl 02.00, og det skal da være ro i og utenfor lokalet
Ved lukkede private selskap (for eksempel bryllup, bursdagsselskap, fest) kan det nytes alkohol, forutsatt at deltakerne selv har med seg drikkevarer. Det er ikke tillatt å selge alkohol.
Leietakere som ønsker å servere eller selge alkohol, må søke om, og få innvilget, ambulerende skjenkebevilling. Slik søknad sendes til Sandnes kommune på eget skjema som fås ved henvendelse til kommunen.
Det er ikke tillatt, under noen omstendigheter, at personer under 18 år inntar alkohol i bydelshuset.
Før selskap bør leietaker gå gjennom lokalet og fasiliteter / utstyr. Eventuelle feil / mangler må meldes skriftlig til utleier
Kontroller at alle vinduer og dører er lukket og låst før lokalet forlates
Lokalet skal være klargjort for vasking når det forlates. Dette innebærer at alt tomgods, søppel og så videre fjernes fra lokalet
Området utenfor skal sees over, og flasker, søppel etc skal fjernes
All medbrakt mat/drikkevarer, pynt og søppel skal fjernes fra lokalet.
Kjøkken skal være grundig rengjort, og alt av dekketøy skal være vasket og satt tilbake i skuffer/skap.
Bord, stoler og øvrig inventar skal settes tilbake slik det stod da man ankom lokalet, og gulvene skal være feid og klar for utvask. Bordene vaskes over og stolene settes opp.
Søl på gulv må tørkes opp umiddelbart for å forhindre at gulvet blir ødelagt.
Ved flytting av bord, må disse løftes for at gulvet ikke skal bli ødelagt.
Alle tape-rester o.l som er brukt til å feste gjenstander på vegger/gulv/tak/bord/etc skal fjernes etter bruk.
Evt. knust servise / skader skal meddeles utleier skriftlig påfølgende dag.